Pokladna v mobilu a terminálu

TAPYGO je aplikace pro maloobchodní provozovny pro prodej zboží a služeb koncovému zákazníkovi. TAPYGO je přímo propojena s platební aplikací (STA). Prodej i platba kartou se realizuje v zařízení – platebním terminálu PAX A920Pro nebo PAX A8900, případně v jiném zařízení PAX řady A.

Verze 1 – pokladna v platebním terminálu je vhodná především pro menší prodejny s počtem položek cca do 1000. Malé potraviny, stánky s tiskem, s pečivem, květinářství, fitness, prodej zájezdů, vstupenek, malé živnostníky (veterinární ordinace, řemeslníci a servisní technici…) atp.

Administrace prodeje a statistické výstupy jsou dostupné každému uživateli pod přihlášením v adminu na webových stránkách: https://admin.tapygo.cz/

Pokladnu TAPYGO můžete také používat ve free režimu – ZDARMA. Free režim je časově neomezený. Omezeními jsou maximální počet položek (7), není umožněn vstup do administrace, počet kategorií je 1.

Free režim – nové položky, název, barvu dlaždice, DPH - nastavujete přímo v aplikaci viz. Správa produktů (v aplikaci)


Přihlášení, role
aktualizováno: 10/12/2025

Pro první vstup do administrace dostanete na email odkaz (vyplníte formulář na webu www.tapygo.cz, nebo ho vyplní obchodní zástupce TAPYGO a po vyplnění tohoto formuláře se vygeneruje email s odkazem)

V adminu na webu každému uživateli přiřadíte jeho role, která znamená oprávnění k některým úkonům nebo přístup k některým reportům. V Základu jsou 3 role

  • Majitel – přístup ke všem výstupům a reportům a do Adminu

  • Vedoucí – přístup k přehledu prodejů, možnost vyvolat návrat, přístup k datům mých poboček

  • Prodavač – přístup pouze k prodeji a jeho historii

  • Skladník – možnost provádět pohyby skladu mezi povolenými pobočkami

  • Dohled – Přístup na dashboard

V adminu lze nastavit i jiné role s různými oprávněními. Ke každé roli lze přiřadit maximální slevu, kterou daná role může poskytnout. (zatím neimplementováno)


Menu
aktualizováno: 10/12/2025

Menu se aktivuje stiskem třech proužků vlevo dole. Nebo ho najdete na webu v levé liště.

Kromě nabídky v menu popsané podrobně níže je vidět, jaký uživatel je přihlášený, je tu možnost se odhlásit a ukončit aplikaci.


Prodej
aktualizováno: 10/12/2025

Po přihlášení se defaultně otevře sekce Kategorie a prodej položek v kategorii oblíbené (obrázek níže vlevo) – vstup do kategorie je pře kliknutí na dlaždici dané kategorie. Na stránce kategorie, (obrázek níže vpravo) jsou položky řazeny do dlaždic a do košíku se přidají pouze kliknutím na položku. Je možno opětovně kliknout na položku a množství se zvýší. Po kliknutí na číslo(viz obrázek níže vpravo číslo 2 u produktu chlebíček šunkový), které říká, jaké množství jsme přidali do košíku, se množství sníží.

Opravu množství je možné také udělat v košíku – buď hned po zvolení položky, můžete měnit množství poslední přidané položky. Nebo po zobrazení celého košíku, lze opravit kteroukoliv položku probíhajícího nákupu.

Zobrazení položek v košíku
aktualizováno: 10/12/2025

Zobrazení všech položek v košíku můžete provést kliknutím na ikonu košíku. Zpět se dostanete šipkou v horním levém rohu. Kliknutím na +- můžete upravovat množství.

Swipnutím doleva se objeví ikona popelnice viz obr.– položku pomocí ní můžete z košíku odstranit.

Swipnutím doprava můžete dopsat k položce poznámku

Pokud se jedná o položku v kusech, je možné položku přidávat klikáním na dlaždici. Pokud se jedná položku v kg, l nebo bm (běžný metr) objeví se po volbě takovéto položky klávesnice a množství se zvolí pomocí klávesnice. Množství může být i na desetinná místa.

Oblíbené položky
aktualizováno: 10/12/2025

Oblíbené položky jsou zajímavým pomocníkem, ve chvíli, kdy četnost prodejů konkrétních položek výrazně převyšuje prodej ostatních.

Položku přidáme do oblíbených tak, že ji vyhledáme v umístění v kategorii a pomocí dlouhého podržení dlaždice položky se zobrazí hvězdička pro přidání položky do oblíbených. Pokud potvrdíme kliknutím, objeví se položka v sekci oblíbené. Ve své kategorii i nadále zůstává.

Nastavení oblíbených platí pro celou pobočku, tedy pro všechny uživatele dané prodejny. Pokud chcete položku z oblíbených odebrat, postup opakujte. Tzn. opět položku vyhledáme v kategorii a dlouhým stiskem vyvoláme hvězdičku a opakovaně na ni klikneme. Z oblíbených položku taktéž odstraníme dlouhým podržením položky v oblíbených.

Kategorie
aktualizováno: 10/12/2025

Kategorie se zobrazují dle stromu kategorií navolenému v adminu na webu TAPYGO

Kategorie je logické zařazení produktů s podobnými vlastnostmi – například Zelenina, Nealko nápoje, Keramické misky atp. Kategoriemi máme tak možnost roztřídit jednotlivé produkty. Každá kategorie může být součástí jedné nebo více skupin, dle potřeby.

Kategorie se zobrazují na hlavní stránce prodeje. Do kategorie se dostanete stisknutím její dlaždice, zpět na nabídku kategorií se dostanete swipnutím doprava.

Skupina je zcela mimo kategorie, je to množina produktů, které chcete, aby se prodávali na určité pobočce. Pokud nezadáte žádnou skupinu, zobrazuje se na každé pobočce stejná nabídka produktů. Tzn. pokud máte jen jednu pobočku (prodejnu), skupinu neřešte.

Pojem pokladna je zde myšlen jako hotovostní i bezhotovostní pokladna. Máme také pojem zařízení tzn. ID zařízení, na kterém pokladna funguje. Můžeme určit, že některé zařízení nepřijímá hotovost = není pokladna ve smyslu hotovostní pokladna.

Vyhledávání
aktualizováno: 10/12/2025

Zboží lze vyhledat kromě listování swipováním v kategoriích a dlaždicích v jednotlivých kategoriích i podle názvu kliknutím na ikonu lupy (vpravo nahoře) a zadáním části názvu, nebo jednoduše načtením čárového kódu zboží interním scannerem, který aktivujete stiskem tlačítka Scan na boku terminálu.

Platební terminál PAX A920Pro

Dokončení nákupu
aktualizováno: 10/12/2025

Pokud chcete nákup dokončit, kliknete na tlačítko zaplatit. Případně můžete upravit počet zboží kliknutím na košík.

Dostanete se tak na platební obrazovku. Pokud máte v administraci povolené spropitné, je krok pro zadání spropitného, před platební obrazovkou.

  • Zadat slevu na nákup – slevy nastavíte ve správě pobočky pomocí symbolu 

  • Spropitné nastavíte ve správě pobočky pomocí symbolu 

  • Zaplatit objednávku v hotovosti – pokladnu můžete nastavit pro 2 měny, v hotovosti se platí hlavní měnou, je možné měnu při placení změnit na měnu sekundární. Nastavení provedete ve Správě klikem na přidáním měny.

  • Zaplatit nákup platební kartou – Pokladna přesměruje platbu do platební aplikace

Zadání slevy

Výše slevy s volí kliknutím do pole zadané výše slevy. Zároveň se ukazuje výše v Kč. Pro uplatnění slevy je potřeba uvést důvod poskytnutí slevy.

Zadání spropitného

Pokladna Tapygo nabízí chytré spropitné. Spropitné se nastavuje v nastavení pobočky. Zde si nastavíte hladiny spropitného, které se budou ukazovat v dlaždicích (na obrázcích vidíte nastavení 5%, 10% a 15%). Spropitné je možné zadat dvěma způsoby.

  1. Buď kliknete na dlaždici s přednastaveným spropitným (obr. Vpravo),

  2. nebo zadáte výslednou částku, tak jak vám ji říká zákazník (obr. vlevo – zde je k úhradě 59 Kč, zákazník řekl 90 …). Pokud do spropitného zadáte nižší částku, než je částka k placení, má se za to, že zadáváte samotné spropitné. Uvedený příklad z obrázku tímto způsobem zadáte tak, že zadáte 31 Kč

Platba v hotovosti

Při volbě platby v hotovosti, lze zvolit platbu v sekundární měně a volitelně lze napsat přijímanou částku. Pokladna následně dopočítá, kolik je potřeba vrátit.


Platba platební kartou
aktualizováno: 10/12/2025

Po volbě „Úhrada platební kartou“ vás pokladna přesměruje do platební aplikace a dále pokračujete dle pokynů na display.


Účtenka
aktualizováno: 10/12/2025

Účtenku lze vytisknout nebo stáhnout. Pro stažení je možné zvolit volbu QR účtenka. Pokladna potom ukáže QR kód, po jehož přečtení si stáhnete účtenku do svého mobilního zařízení. Platnost QR kódu je 24 hodin. Čárový kód na účtence obsahuje číslo účtenky pro případné vrácení zboží.


Historie
aktualizováno: 10/12/2025

V historii jsou vidět účtenky za posledních 24 hodin, je možné rozkliknout detail – kde jsou vidět jednotlivé položky, jejich cena, celková cena účtenky a způsob platby. Z historie je možné vytisknout účtenku, nebo zobrazit QR odkaz na účtenku.

Refundace
aktualizováno: 10/12/2025

Z mnoha důvodů se může stát, že zákazník některý produkt vrací. Může to být úplné vrácení s vrácením peněz, nebo se například z důvodu nějaké vady může jednat o vrácení a následný prodej za cenu se slevou. Pro tento scénář slouží refundace.

  • Pro refundaci můžete zadat číslo objednávky nebo v historii můžete kliknout na objednávku a v detailu kliknout na tlačítko refundace. Nejjednodušší způsob je načtením čárového kódu z účtenky (stisknutím tlačítka scan na levém boku terminálu (PAX A920Pro) nebo kliknout na ikonu skenu v mobilu (platební terminál PAX A8900 – viz obr. dole – pravý horní roh).

  • Pokud zákazník účtenku nemá, je třeba v adminu dohledat původní nákup a ručně číslo účtenky pro účel refundace vypsat.

  • Refundovat je možné celou objednávku (tlačítko dole)

  • Nebo se vybere položka, kterou jdete refundovat a pomocí klávesnice nebo klikem na položku navolíte množství, které jdete refundovat.

  • Zapíšete důvod refundace

  • Je třeba zadat Pin pro refundaci – jedná se o heslo, které je třeba pro refundaci zadat. Refundaci může takto potvrdit pouze role majitel a vedoucí. Každý uživatel má jiný Pin pro potvrzení. Potvrzení určitým Pinem je tak vlastně podepsáno uživatelem, který daný pin vložil. Díky tomuto jednoduchému potvrzení není potřeba se odhlašovat a přihlašovat na uživatele s oprávněním pro refundaci.

  • PIN pro zadání refundace si nastavíte libovolně v sekci Nastavení pobočky (v adminu na webu). Každá pobočka tak tedy může mít jiný kód pro refundaci.

Tržby a pokladna
aktualizováno: 10/12/2025

V sekci Tržba a pokladna je základní přehled prodejů v daný den, počátečního a konečného stavu pokladny, tržeb dle druhu platby a vkladů a výběrů do pokladny. Zde je možné vytvořit vklad a výběr hotovosti z/do pokladny. Vklad/výběr je možné realizovat v obou měnách, pokud je pokladna nastavena pro 2 měny.


Další položky menu aplikace pokladna
aktualizováno: 10/12/2025

Z menu (vlevo dole) jsme si už představili položky Prodej a Refundace a Tržby a Pokladna.

Dalšími položkami v menu jsou Aktualizace číselníků a Správa produktů.

Aktualizace číselníků – jakmile upravíte nějaké produkty, nebo jejich ceny, potřebujete, aby se změny v pokladně projevily hned, je potřeba provést aktualizaci číselníků. Aktualizace se provádí automaticky každých několik sekund. Toto tlačítko je tak pojistka, která aktualizaci vyvolá.

Správa produktů (v aplikaci) – Správa produktů umožňuje rychlé přidání produktu, jeho zneaktivnění, změnu barvy dlaždice a změnu ceny. Správa produktů je jediná dostupná administrace pro pokladnu ve verzi free.